Daniel Snygg AB
Skapar datadrivet kundvärdeDin partner
Få ett nytt perspektiv med nya infallsvinklar
Ibland behöver man ett bollplank för att se på sin affär utifrån ett kundperspektiv och få nya infallsvinklar.
Optimering är ett resultat av noggrann planering, analysering, investering, stort kundfokus och kontinuerliga förbättringar.
Framgångsfaktor
Vad driver resultat i er verksamhet?
För vem finns ni, och hur kan ni göra livet radikalt mycket bättre för dem?
Vilka KPI:er bygger er Growth Funnel och driver ert resultat, och hur väl stämmer detta med er kommersiella modell? Vilka krav ställer detta i sin tur på er marknadsinsats?
Kundcentriskt
Fokusera på att förstå kundernas behov för att kunna överträffa deras förväntningar.
Datadrivet
Använda data och insikter som grund för beslut och prioriteringar.
Affärsorienterat
Förbättra konverteringen, driv resultat och affärens lönsamhet.
Löpande optimering
Identifiera vilka KPI:er som driver er affär och arbeta strukturerat med optimeringinitiativ.
My cup of tea
Små ändringar kan göra stor skillnad. Vilka kan vi göra tillsammans?
Kommersiell strategi
Marknads- och säljarbete har blivit mer komplext med fler kanaler än någonsin, vilket riskerar att företag förlorar fokus. Därför behövs en tydlig modell och ramverk för att sätta alla olika delar för tillväxt i ett sammanhang och för att skapa samsyn och synergier. Med en kommersiell strategi kan vi koppla samman och förtydliga hur företagsmål, affärsstrategier och operationella strategier kan skapa synergieffekter på marknadsresultatet.
Digital strategi
För vem finns ni, och hur kan ni göra livet radikalt mycket bättre för dem? I dagens digitala samhälle är alla bolag Tech-bolag! Hur tar vi hjälp av digitalisering för att skapa riktning i verksamheten mot ett större värdeskapande och digitalisera med kunden i fokus utifrån en behovscentrerad innovationsmodell. Hur kan man arbeta för att uppnå digitaliseringens fulla effekt i en föränderlig värld och möter kundernas förväntningar om snabbhet, relevans och tillgänglighet.
Conversion Rate Optimization (CRO)
Konvertering sker när dina och besökarens mål möts. Därför ska vi arbeta för att minska friktionen, hjälpa besökaren att uppnå sina mål och samtidigt arbeta för att öka motivationen, motivera besökaren att uppnå våra mål. För mig är konverteringsoptimering ett resultat av noggrann planering, analysering, investering, stort kundfokus och kontinuerliga förbättringar.
Analys & webbpsykologi
Vi fattar emotionella beslut som vi hittar på rationella förklaringar till. Så för att ”förstå” kunden är att kunna tyda de digitala fotavtrycken. Och för att ändra beteenden måste vi arbeta med beteendedata. Vi behöver en modell för att tolka data (kunders beteende), så att vi kan förstå varför de beter sig som de gör, och få kan vi få idéer på vad vi kan göra bättre.
KPI & datadrivet arbetssätt
Utan data är du bara ytterligare en person med en åsikt. För att arbeta datadrivet och för att förstå effekterna av förändringar måste man använda rätt KPI:er och analyser. Använda data som ett fundament för beslut och prioriteringar och lägg åsikter och magkänslor åt sidan.
Growth hacking
Vad driver resultat i er verksamhet? Pinpointa KPI:er som bygger er Groth Funnel och driver ert resultat, och säkerställ att dessa går i linje med er kommersiella modell. Vilka krav ställer detta i sin tur på er marknadsinsats?
Låter det intressant?
Ta kontakt så tar vi det därifrån
Låter det intressant? Ta kontakt så tar vi ha ett förutsättningslöst samtal.
+46 766 97 39 62
mail@danielsnygg.se
Varför Daniel Snygg AB
Lyssna in några av kunderna
Konsultkedjan.se har förändrat branschen för konsulter och konsultköpare.
Tillsammans har vi diskuterat marknadsstrategier, affärsmodeller, designelement och kundresor. Slutligen analyseras konverteringen genom anpassade rapporter och KPI modeller. Det är ett långsiktigt partnerskap och bygger på en riktigt bra relation.
I enjoy working with Daniel who gives us the just the expertise and tools we need to continue our growth. He combines his technical knowledge with a humble approach which for us is a perfect match.
Jonas Leijon, CEO
Allakando AB är Sveriges största läxhjälpföretag och hjälper varje år 26 000 elever att nå ett bättre studieresultat.
Tillsammans har vi satt upp ett CRO-forum där vi tittar på utfall och driver konverteringsoptimerande initiativ, diskuterar best practice och hur vi kan optimera vårt fortsatta CRO-arbete.
Soon to be presented…
Fredrik Schuss, CMO
Bolagsinformation
Daniel Snygg AB
Org.nr: 559344-2212
Bankgiro: 5769-6056
Momsreg.nr: SE559344221201
Hindergatan 16
26258 Ängelholm
Sverige
Daniel Snygg
+46 766 97 39 62
mail@danielsnygg.se